.

.

niedziela, 3 stycznia 2016

Wieża Babel

<<Jak się weszło między wrony, trzeba krakać jak i one>>. No ba, wiadomo.
Dlatego po przyjeździe do Norwegii w ruch poszła szkoła językowa, nauka w domu, oraz praktyka w posługiwaniu się tym językiem w pracy.
Niestety czasem jest trudno, bo dialektów norweskich tutaj jest mnogo, oj mnogo. Do tego stary norweski, nowy norweski, bokmol- czyli standardowy język uczony w szkole, oraz jeszcze jakieś tam inne twory językowe.
Swoista wieża Babel.
Nie na darmo krąży anegdota, że dwóch Norwegów szybciej dogada się ze sobą po angielsku niż po norwesku.
W pracy każdego wysłuchać trzeba, więc wysłuchuję. <<Ucha>> mam wytrzymałe :P. I każdego zrozumieć też trzeba, ale nie każdego się da. Ale nic to, uśmiecham się miło, mam tylko nadzieję, że nie głupkowato, a w głowie składam wyrazy i uruchamiam translatror, taki mój własny...mózgowy i przekładam z ichniego na nasze.
Nie tylko słucham, ale i mówię po norwesku. A co!! Nauka nie idzie w las. Tylko potem zastanawiam się, dlaczego od tego gadania tak mnie bolą ręce. To chyba to moja ekspresja wyrazu. Dokładna w <<mowie>> jestem i walę co mam tam na języku pomagając sobie rękoma. I wychodzi na to, że rozmowa bywa czasem fizycznie bolesna.
I jak w piosence ludowej <<rączki bolą robić, nóżki bolą chodzić>>. A u mnie rączki bolą od mówienia, uszka od nadstawiania i mózgownica od pracy na szybkich obrotach.
Ale kobieta nie jest taka coby sobie nie poradziła. Jest dobrze... musi być.

3 komentarze :

  1. no narejszcie mi się otworzyło i już wiem kto zacz:) ścisk:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj ponownie. Bardzo dziękuję za życzenia i je jak najbardziej odwzajemniam. Dziękuję za tak miły komentarz, choć nie wiem czy zasłużony lecz mimo to na prawdę miły. Co prawda nigdy nie pracowałem za granicą, lecz myślę że najtrudniejsza jest w tym wszystkim tęsknota, której nie da się uniknąć. Całe szczęście, że masz wytrzymałe "Ucha" i zdrowe ręce, rozbawiłaś mnie. Pomyślności w Nowym Roku i szybkiego powrotu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. nadrabiam zaległości i muszę Ci rzec, że mam podobnie jak Ty... bo w tym dojczlandzie, to gadają w każdym landzie inaczej i weź ich zrozum, jak się przemieszczasz? no da się tyle że rece sobie powywichać można;)

    OdpowiedzUsuń